Skolan är mitt jobb!

Har varit och jobbat och det var helt okej faktiskt. Det gick lättare än vad jag hade föreställt mig såhär en fredagskväll.  Blev dock lite irriterad på en arbetskamrat som verkar tro att man inte har något annat att göra när man inte jobbar där. Jag var tveksam till att jobba en hel helg eftersom man då verkligen inte hinner med något mer. Då säger hon: " Men det är väl ingenting som hindrar att man jobbar?". Nä okej. Jag har kanske bara skolan att tänka på också. Förra veckan jobbade jag på torsdagkvällen och då var det en som sa att: "Ikväll jobbar du ju inte så många timmar". Nä visst, jag har ju värsta softa schemat, jag har ju bara varit i skolan från 08.00-16.00 och nu ska jag jobbar mellan 18.00-21.30. Nej, nej. Jag har ju inte haft någonting att göra på hela veckan, utan jag har ju bara vilat¨och tagit det lugnt. Jag skulle vilja upplysa er om att skolan är mitt jobb. Jag har två jobb just nu och jag sitter inte och slappar bort all min lediga tid direkt. Inte nog med det, man har ju lite firitdsaktiviteter också. Ja, och sen är det ju så att bara för att skolan slutar en viss tid betyder det ju inte att man är fri resten av dagen. Nej, då är det läxor och övning inför prov som gäller. Sen så kan det ju vara så att man någon gång känner för att ta sig någon lite enstaka sketen minut till att bara vila. Är det slöseri då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0