Engelska-redovisning

I morgon ska vi ha engelska-redovisning och jag och en klasskompis ska spela upp två dialoger mellan några av karaktärerna från pjäsen "A streetcar named desire".  Jag ska vara Blanche och sedan Stanley. Har precis letat upp lite passande smycken att ha på mig när jag spelar Blanche och så har pappa lånat mig en gammal jeansskjorta som jag ska ha när jag är Stanley. Haha. Det är rätt kul faktiskt men det svåra är att efterhärma deras dialekt och sätt att prata. Men det är väl bara att öva antar jag. Jag har varit inne på youtube för att se lite av filmen och lyssna på dialekten. Det svåraste är ju att jag har två personer att hålla reda på och inte bara en...Hur ska det här gå?



Blanche and Stanley

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0