Jag älskar folk som är onyttiga

Ja, det gör jag när det gäller mitt jobb som kassörska. Vad mycket lättare det är att bara scanna in streckkoden på en förpackad vara. Vad mycket lättare det är än när det kommer en kund med äpplen, päron och potatis. Dessa finns ju i alla sorter och olika priser. De har sitt eget varunummer som man måste antingen remember by heart eller leta upp i en förteckning, vilket kan vara lite stressande om kön är lång. Vad gäller tomater måste man hålla reda på om de är svenska eller spanska, kvisttomater eller vanliga. Ja, man kanske snarare skulle kunna säga att jag älskar varor försedda med streckkod än folk som är onyttiga. Men det är roligt i alla fall, att sitta i kassan. Vara trevlig mot folk som handlar och så. Jag antar att mitt register med varunummer kommer att byggas på. Jag har redan lärt mig koderna för apelsin, banan och lösgodis. Det är i alla fall ett steg på vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0