När mörkret faller på vågar vi oss ut...

Igår kväll fick vi för oss att åka pulka. Klockan åtta satte vi oss i bilen och J körde ut till en stor backe där vi tillbringade resten av kvällen. Han och D hade köpt korv och bröd, Mojsan hade gjort varm choklad och jag tog med mig lite hembakade bullar. Det var precis kolsvart ute om man bortser från en lampa och våran eld. J och D hade varsinn pannlampa också och det var inte helt fel.
    Det var längesedan jag skrattade så mycket som jag skrattade igår måste jag säga. Jag höll bokstavligt talat på att skratta ihjäl mig för jag fick inte luft. Jag, Mojsan och A åkte på en slags gummibräda, men insåg snart att det inte gick att åka tre på den. A hoppade över till D:s gummibräda och jag och Mojsan åkte vidare på våran. Ungefär var femte sekund låg vi i en hög med näsan ner i snön. Mojsans stickade vantar blev dubbelt så stora för det hängde stora snöbollar på dem. Det såg ut som att hon hade boxningshandskar på sig så stora var de. 
     Det var ju inte bästa vädret att köra hem i när vi väl satte oss i bilen vid elva. Särskilt inte som J bara har haft körkort i fem dagar. Det snöade så mycket så det såg ut som att flingorna verkligen anföll bilen med all sin kraft. Att ha på helljuset var ju bara att glömma för då fördubblades antalet snöflingor drastiskt. Men vi kom hem helskinnade och jag var knappt alls orolig när jag åkte med J. Det gjorde du bra, mannen! Haha.
 
Kanske kan ni få se några bilder sen när jag har fått dem skickade till mig.     


Kommentarer
Postat av: malin

ja :( vi ska nog flyga upp ändå och shoppa lite iaf :(

2008-03-25 @ 14:06:44
URL: http://chakrat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0