Problem?

Jag är rätt så skoltrött just nu måste jag säga. Matteprov i morgon, eller diagnos eller vad sjutton det är och jag orkar inte bry mig. Jag har redan haft en svenska-redovisning och en engelska-redovisning denna veckan. Det får räcka! 
     Inte nog med det så hade jag och min kompis ett snack med våran lärare idag angående ledigheten vi behöver när vi ska iväg efter påsk. Detta handlar om tre dagar men han vill inte bevilja oss detta för att vi båda nyss har varit iväg en sväng. Jag i en vecka när jag var på Gran Canaria med mormor, och min kompis i tre dagar. Men vad sjutton det är väl vårat ansvar att vi ser till att ta igen vad vi missat? Dessutom sa han; "Det är ju svårare att säga nej om man ska på solsemester med sina föräldrar". Ehrm, vad har det för betydelse? Resa som resa. Visst kan jag förstå hans resonemang när han säger att de inte kan ge ledigt hursomhelst för att de som lärare inte kan agera som att de tyckte att våra fritidsaktiviteter är viktigare än skolan. Men vad ger det då att säga: "Men vi vet ju att ni kommer att åka i alla fall" Ja, självklart. Det är bokat. 
     Vi får väl se vad som händer på den fronten, men åka ska vi i vilket fall. Det vet ju de lika väl som vi. Ska jag sjukanmäla mig då eller?: "Ja, hej, jo jag har fått Stockholmssjukan". Det är ju löjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0